Bye bye Romy... Bye bye Lidy...! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Bye bye Romy... Bye bye Lidy...! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Bye bye Romy... Bye bye Lidy...!

Door: Lidy Zuijdam

Blijf op de hoogte en volg Lidy

24 Maart 2010 | Gambia, Kololi

Hallo lieve lezers! Het laatste berichtje vanuit ons vertrouwde internetcafe aan de Senegambia Strip!

Vandaag hebben wij al van de eerste mensen afscheid genomen. Vanmorgen zijn we naar de Kaala Bantang Nursery School gegaan, de school waar we twee jaar terug stage liepen. Ze vonden het heel leuk dat we nog even doeg kwamen zeggen. Ze gingen weer voor ons zingen en daarna moest Mister Jatta nog even de klas uit om iets te regelen en of wij dan even zn klas over wilden nemen. Natuurlijk, we gingen lekker zingen met de kinderen! Ook de hoofdmeester werd even gebeld, zodat ook hij nog even afscheid kon nemen. En toen gaven ze ons ook nog een cadeau, lief he!

Net ook al afscheid genomen van onze wisselkantoormeneer Lamin. (Jan en Didy: hij heeft goed voor ons gezorgd hoor!) We kregen net nog even 50 dalasi meer, een cadeautje! Dus zo zal het de komende dagen wel doorgaan. Overal doei zeggen, en wanneer komen jullie dan weer terug, vragen ze dan steeds? Ehhh....als we weer tijd en geld hebben, haha!

Afgelopen zondag zijn we lekker naar het strand gegaan, was niet echt zonnig, was eerder een beetje heiig. Maar ook dan kun je verkleuren, gelukkig.

Afgelopen maandag kwamen we op school en toen waren Yankuba en Martha er niet, want die moesten weer naar school. En Binta kwam niet, want ze moest met dr zoon naar het ziekenhuis. Dus ook die kwam de hele ochtend niet. Dus er waren toen twee leerkrachten over voor vijf klassen. Hmmmm das lastig! Ze vertelden al dat ze vorig jaar toen gewoon dicht gingen! Ja das ook een oplossing. Maar met een beetje heen en weer lopen en wij er af en toe tussendoor, werd een complete chaos toch voorkomen! Ja en wij alleen in een klas is ook geen oplossing, want als wij boos worden, moeten ze alleen maar lachen. Ze denken dat alles een grap is bij ons. Dus wij hebben ondertussen gepuzzeld met de kinderen. En we hebben nog meer slingers gemaakt, getallenslingers met de kinderen. En wat doen de kinderen toch hun best. Ze zijn creatief, maken er echt hun eigen werk van! En ze kunnen ook zo goed binnen de lijntjes kleuren. Nou ja, niet iedereen natuurlijk, je hebt er ook wildebrassies tussen! Maar dat maakt het resultaat des te mooier!

We hebben onze jurken trouwens nog niet gehad. Misschien krijgen we ze morgen, maar het kan ook zijn dat we ze vrijdag krijgen, als afscheidscadeau! Oehhh ik ben zo benieuwd!

Tja voor de rest, ehhhmm...wat hebben we nog meer gedaan. Vanmiddag zijn we naar het zwembad gegaan. Twee stappen verwijderd van ons huisje. We hadden een privezwembad, heerlijk toch!

En verder, nog twee dagen uit eten! Jammie jammie! Vandaag wordt het peppersteak. With chips or rice? Patat natuurlijk, we doen hier niet aan Sonja Bakker. Die kennen ze hier niet! Ons motto is dan ook: Dan maar dik! Ja...we moeten het er toch wel van nemen hier hoor! Thuis gaan we wel weer sporten! Oja en morgen nemen we vooraf garnalencocktail en dan lekker pizza! Haha, ja ook deze informatie hoort bij onze dagelijkse routine, dus dan vermeld ik dat ook maar even!

Nou dan zit het er nu op, er volgt nog een laatste bericht, maar die zal verstuurd worden vanaf een computertje aan de Spanbroekerweg!

Bedankt alvast voor alle leuke reacties en tot over drie dagen!
Dikke kus Lidy

• 24 Maart 2010 - 20:26

Didy En Jan.:

Kunnen alleen maar zeggen: Bedankt Lidy voor alles wat je voor onze vrienden in Kololi hebt gedaan. Super.
    Wensen jou een fijne vlucht naar huis en we hopen dat de tranen vrijdag niet te rijkelijk vloeien!
    Horen wel weer vanuit Nederland.
    Didy en Jan

• 24 Maart 2010 - 21:50

Sylvia Bobeldijk):

he lidy,

wat jammer nu nog maar een verhaal wat zal ik het missen.
    nou succes nog even met afscheid nemen en een hele goede reis terug.
    ik spreek je wel weer als je thuis bent.
    gr sylvia

• 25 Maart 2010 - 08:16

Norman Beerepoot:

Hoi Lidy,

Waarschijnlijk wel een beetje balen om weer naar huis te gaan, maar toch ook wel weer leuk hoop ik? Jullie kunnen in ieder geval nooit spijt hebben dat jullie er niet genoeg van hebben genoten! Ik wens jullie een spoedige terugreis!

Norman

dikke zoen
    Jose

• 25 Maart 2010 - 16:49

Paula En Rob:

lidy we hebben genoten van jullie verhalen. We zullen je mailtjes gaan missen met jullie avonturen . nou tot gauw gr paula en rob

• 25 Maart 2010 - 18:58

Marit:

He Lidy,

Wat een leuke verhalen en foto's allemaal weer. Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin gehad! Goeie terugreis..

Groetjes Marit

• 26 Maart 2010 - 18:44

Eva:

Hee meiden!!

Nu zitten jullie lekker een filmpie te kijken int vliegtuig of nog vreselijk aant huilen net als de vorige keer;)..
    Mooi dat jullie weer zo genoten hebben.. Ik iig wel!..
    Wat grappig dat je zomaar een mailtje kreeg van Lamin Lawyer!!.. En ook nog een keer op night safari geweest?:P

Liefs!

• 26 Maart 2010 - 19:54

Sonja:

Nog een paar uurtjes en dan...WELCOME HOME! Kunnen we eindelijk het 'live' verslag horen.

-xxx-

• 27 Maart 2010 - 15:46

Emile:

Ik vind het jammer voor jullie want in Nederland is het een stuk kouder maar ook fijn dat je weer terugkomt.