Mondje dicht! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Mondje dicht! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Mondje dicht!

Door: Lidy Zuijdam

Blijf op de hoogte en volg Lidy

06 Maart 2010 | Gambia, Kololi

Jaaaaa daar ben ik weer, ik kan jullie weer verblijden met een nieuw verhaaltje!

Eerst even de titelverklaring. Van de week liepen we terug van school, toen er een man naar ons toe kwam. Hij had via via gehoord dat wij 'students' oftewel leerkrachten zijn in Kololi. Die vrijwilligerswerk doen, dus niet zoveel geld te besteden hebben. En hij kon voor ons wel even een goede wisselkoers regelen. Voor 1 euro zouden we dan geen 35 dalasi krijgen, maar 40 of 41. Hij gaf ons zijn telefoonnummer en dan zouden we hem via onze receptie even moeten bellen en dan konden we op een geheime plaats afspreken de volgende dag. Oehhh, dat is wel een beetje raar. En dat moesten we wel geheim houden, dus mondje dicht! Nou we hebben zn telefoonnummer aangenomen en daarna is dat briefje regelrecht de prullenbak in gegaan!

Op school hebben we weer zoveel leuke dingen gedaan. Met 1 klas hebben we weer mutsen gevouwen en met de klas van Marie hebben we een slinger gemaakt van vlaggetjes, die ze versierd hebben met wasco. De klassen zien er steeds gezelliger uit! Ook hebben we al veel tekeningen gemaakt voor de leerkrachten, voor het aanleren van nieuwe woorden. En ze oefenen dat in de kring, heel erg leerzaam.

Romy's collega's zijn ook op school langsgeweest en hadden springtouwen mee. Dus iedereen dolenthousiast, wat vonden de kids het leuk. Soms nog wel een beetje moeilijk, om met meerdere tegelijk te doen, maar zeker een succes!

Ook Romy's fam. Frank en Anneke zijn gisteren aangekomen. Dus wij hebben ze opgehaald bij hun hotel in Kotu. en drie keer raden waar we toen gegeten hebben: tadaaa! Paradiso! Was al de vierde keer deze week, ohhh! Daarna bleven we er mooi zitten en toen we weggingen had ik drie wijntjes op. Heb ik al anderhalve maand niet gehad! Helemaal ontwend, dus daarna vielen we als een blok in slaap!

Gister waren we lekker een filmpie aan het kijken in de slaapkamer, maar onze buitendeur stond wel open. Staat ineens het jochie dat elke dag rondloopt in ons hotel, in onze slaapkamer. Hij vroeg even om een snoepie. Haha, wat een barrel! Dus ik heb em een tumtummetje gegeven, helemaal heppie de peppie! En toen ging hij er weer vandoor, de buit was binnen. Bye bye!

Oja, Jan en Didy: Ik denk dat er van onze 1000 foto's minstens 100 van Bumpstertje zijn, haha. We gaan ze wel even tellen! En niet alleen wij zijn dol op hem, hij ook op ons, want toen we gister naar huis gingen uit school, zette hij het op een brullen. We mochten niet gaan, hij wilde mee. Nou en toen we dachten dat het over was, begon ie nog harder te schreeuwen, ahh! Het is maar goed dat jullie zo snel alweer komen, kunnen jullie het weer van ons overnemen, zal Amie vast blij mee zijn!!

Hier houd ik het even bij! Nog 20 daagies, dan zit het er weer op! Groetjes en een kus!

  • 06 Maart 2010 - 20:43

    Pamela:

    Hai Lidy,
    Wat leuk dat ik ook elke keer weer mee kan genieten van jullie belevenissen. Nog heel veel plezier, daar, en ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

  • 06 Maart 2010 - 21:59

    Didy En Jan.:

    Goed te lezen dat de liefde wederzijds is met bumpstertje! Maar zoals we lezen zijn jullie overal "in trek", goed te lezen.
    Kleine jochies in het hotel en dan "vreemde man"op straat. Jullie hebben ze dus in alle soorten.
    Blijf vooral genieten daar, voordat je het weet gaat de laatste week in. Wat zullen ze jullie daar gaan missen, niet alleen de kinderen maar ook de leerkrachten. We horen alleen maar lof.
    Wachten weer tot volgende week voor nieuwe berichten.
    Wel erg leuk dat jullie zoveel bezoek krijgen uit Nederland.
    Groetjes Didy en Jan

  • 07 Maart 2010 - 09:58

    Nel Bus:

    Nou dat is ook niet leuk, jullie gaan weg als ik kom. JJJaaaaammmmmmmeerrr hoor.
    Ik hoop dat jullie het weer erg leuk hebben gehad, aan de foto's te zien PRIMA denk ik.
    Groetjes van Nel Bus

  • 07 Maart 2010 - 11:14

    Jesca:

    hey lied,
    wat een leuk verhaal weer en dan dat jongetje.. echt schattig haha ;)

    ben benieuwd naar het volgende verhaal:D

    x

  • 08 Maart 2010 - 19:44

    Diana De Jong:

    Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen, en alle mooie foto's. Was vandaag bij je moeder en hoorde van je site. Zal het morgen aan de kids laten zien.
    vinden perry laura mike vast geweldig om je zo te zien.Lidy geniet er nog van.en we horen vast nog wel verhalen, en ik zou je site nu in de gaten houden Groetjes diana

  • 08 Maart 2010 - 21:43

    Ome Ton:

    Bedankt voor je felicitatie,en ik heb er een lekker borreltje op genomen.Aan jou verslagen en foto`s tezien heb je het goed naar je zin.Op deze speciale dag na mijn verjaardag ben ik in gedachten bij jullie en vanmorgen is Tante Tiny bij je moeder en Tanja om de koffie geweest. Ik wens je nog een paar leuke weken daar en een goede reis terug.heel veel groetjes van ons allemaal, xxx Ome Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 66888

Voorgaande reizen:

29 Januari 2010 - 26 Maart 2010

Gambia in de herhaling!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: