Hallo, ik ben Henk, wil je ook een kind? - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Hallo, ik ben Henk, wil je ook een kind? - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Hallo, ik ben Henk, wil je ook een kind?

Door: Lidy Zuijdam

Blijf op de hoogte en volg Lidy

17 Maart 2010 | Gambia, Kololi

Jaaaa, mooie openingszin he! Zo werd ik van de week aangesproken door een Nederlands sprekende Gambiaan. Huh, wat zeg je nou? Een kind, ehhh ja maar niet nu! Haha!

Het was de afgelopen twee dagen heerlijk weer. Lekker zonnetje, niet te warm. Maar vandaag was het weer iets anders, bloedje heet, warme wind, echt gadsiedarrie! Terwijl ik hier nu zit te typen, breekt het zweet me uit. Vanmiddag kwamen we thuis uit school en het eerste wat we zeiden was: 'Ohhh lekker koel hier (we hadden de airco aan) en wat denk je, binnen was het gewoon evengoed 30 graden. Jaaa lekker koel!

Afgelopen zondag zijn we met Sandra en Ingrid naar het apenpark geweest. Het barstte weer van de apies en onderweg kwamen we zomaar 2 militairen tegen. Die waren op zoek naar bumpsters (jongens die je lastig vallen en altijd iets van je willen) in het apenpark. Wij hadden ze niet gezien, maar evengoed wel fijn dat ze het in de gaten houden. Er zijn hier de laatste tijd sowieso veel militairen, er zijn overal controleposten en de ME rijdt geregeld rond, op zoek naar gespuis. Nou dat vinden wij alleen maar goed!

Op school was het weer zo leuk, we hebben vandaag gewascood of hoe je het ook schrijft. Wij hadden het alfabet getekend en zij hebben het ingekleurd. Groot succes! Achteraf hebben we er een lange slinger van gemaakt en in de klas opgehangen. De ene slinger kon mooi aan een leiding opgehangen worden, maar de andere, tja waar hangen we die nou eens op? De leerkracht, Yankuba, ging Bakary, de ambulancechauffeur, wel even roepen. Dus die kwam 5 minuten later aan met zn hamer en drie schroeven. Dus die ragt er even 3 schroeven in, haha, met een hamer, hupakee, dat gaat ook allemaal zo maar! Dat is toch mooi! En daarna kon de tweede slinger ook opgehangen worden! Tadaa, zie het resultaat op de foto's!

Romy en ik gingen ook de schilderijen die de kinderen in Maries klas hadden gemaakt, uitdelen. Maries was er zelf niet bij. Dus gelukkig hadden we de namen van de kids op de tekeningen gezet. Nou ja, we hadden een poging gedaan, want die namen zijn nog lang zo gemakkelijk niet. Maar het uitdelen ging nog verbazend goed, als wij een naam riepen, zeiden de kinderen het automatisch na, en steeds kwam r weer een kind naar voren om zn tekening op te halen. Dus dat hadden we weer goed gedaan.

Bumpster, onze kleine vriend was trouwens weer beter, van het weekend was ie ziek, ahhh! Gister gaf Amie hem een soort van hoestdrankie, medicijn oid en zie daar, vandaag kwam er weer geluid uit onze Niels! Gelukkig!

Ja voor de rest, Sandra en Ingrid zijn vandaag weer richting huis vertrokken. Onze laatste visite... De volgende die vertrekken, dat zijn wij!

Wij genieten hier nu dus nog extra van deze laatste tien dagen! Groetjes en tot gauw! Liefs Lidy

• 17 Maart 2010 - 20:13

Jose :

hoi Lidy, mooi verhaal weer. Jammer dat Henk er ook is ;-)
    Veel plezier nog de laaste 9 dagen.
    dikke zoen Jose

• 17 Maart 2010 - 21:20

Didy En Jan.:

Zijn weer blij dat het woensdag is en we weer kunnen genieten van jullie verhalen en wachten nu weer op zaterdag.Blijven reageren op jullie verhalen. Zijn we helemaal op de hoogte wanneer we over 4 weken komen. Jan heeft het erg druk met de voorbereidingen voor de tocht,maar doet het met plezier.
    Het moet wel echt feesT zijn daar op school om in zulke mooie lokalen te zitten!!!!
    Blijf genieten groeten Didy en Jan

P.S. Sturen ook nog even een "prive mail"deze week.

• 17 Maart 2010 - 22:02

Je Grote Zus:

Hoi Lidy,

Wat een leuk verhaal weer en mooie foto's erbij! Fijn dat jullie zo genieten. Ik wens jullie nog veel plezier de laatste tien dagen, maar ik kijk ook al weer uit naar je terugkomst, hoor!

Dikke knuffel,
    Tanja

• 18 Maart 2010 - 08:34

Annemarie En Sebas:

Heb je henk niet op de foto kunnen nemen..

hahahaha.. Tot snel..

Groeten daar

• 18 Maart 2010 - 12:46

Joska:

Weer zo'n geweldige titel!!! Alleen wat hij wilde was minder mooi haha...Maar leuke verhalen weer en wat zullen jullie gemist worden straks. De klassen zijn nog nooit zo mooi geweest!!! Goed werk juffies...

Veel plezier nog.. Groetjes