I'm Princess Banana... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu I'm Princess Banana... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

I'm Princess Banana...

Door: Lidy Zuijdam

Blijf op de hoogte en volg Lidy

20 Maart 2010 | Gambia, Kololi

Ja, naast mijn standaardnamen: Lidy, Ludi en Lido, kreeg ik van de week een nieuwe bijnaam van onze vriend, genaamd 45: Princess Banana. Wij hadden gratis bananen gekregen van het vrouwtje waar we onze appeltjes altijd kopen. En 45 had honger, dus ik gaf hem onze bananen. Toen was ik Princess Banana. En Romy maakte een grapje en toen was zij Princess Ab Normal. Nou als dat geen complimenten zijn!

Jaaa, de laatste week is in gegaan. Onze laatste weekendje hier, morgen gaan we nog even een dagje naar het strand, lekker een dagje niks. Vandaag zijn we naar Lamin Lodge gegaan. We vroegen aan onze vriend en taxichauffeur Rotjong hoever het rijden was, '15 minuutjes ofzo?' Neeeee, zei die, lang niet, maar een minuutje of 11, 12. Haha, oke dat valt mee. Nou wat bleek, Romy en Lidy zaten gewoon 35 minuten in de auto. Tijdbesef, tja dat hebben ze hier niet. Bij Lamin Logde zijn we de boot ingegaan, we hebben gevaren tussen de mangroves en hebben even gepauzeerd op een zandbank. Oesters gezien, viskikkers gezien, kokkels gezien, springvissen gezien. Was een lekker middagje dus, mooi fotootjes maken. We waren echt ubertoeristen!

Van de week kwam Martha, leerkracht van Nursery 1, niet op school, er was een tante overleden. Toen zijn wij maar de klas in gegaan daar. En hebben de kinderen vlaggetjes versierd met wasco. In de klas van Yankuba hebben we een getallenslinger gemaakt. Op zwart papier hadden wij de getallen geschreven en zij mochten ze inkleuren met wasco. Het resultaat was alweer geweldig. Mooi achterin de klas opgehangen. Je zag Yankuba helemaal trots kijken, ja zijn klas is echt mooi geworden.

De komende week zijn Yankuba en Martha niet op school. Ze moeten zelf weer terug naar school, helaas. Dus wij hebben vrijdag al afscheid van ze genomen. En Yankuba bleef ons maar bedanken, wat is het toch een lieverd!

Marie ging vrijdag kleien met de kids. Dus alle kinderen zaten mooi buiten met een hompie klei en maak er maar wat van. Marie, Binta en Maimuna (de schoonmaakter) hadden er zelf nog de grootste lol van. Uiteindelijk was de ingang van de klas bezaaid met krokodillen, kippen, eenden, slangen, duimpotjes, etc. De klas was dus weer lekker creatief bezig, goed voor de motoriek!

Onze cup a soup hebben we op school neergelegd. In de mooie keuken heeft Maimuna het netjes opgeborgen en elke dag vraagt ze of wij een kopje soep of een kopje thee willen. En vrijdag namen we lekker een kopje soep. En ons kleine vriendje Niels had dat natuurlijk alweer snel in de gaten. Ja hij had ook wel honger, dus Romy heeft em lekker soep gegeven. Hij zat weer te smullen!

In de pauze zaten wij de afgelopen dagen in het kantoortje. Er staat veel warme wind, dus het stuift erover. Als we onder de douche staan, komt het stof echt overal vandaan. Dus in de pauze zitten we veilig achter een gordijntje in het kantoor, dat scheelt een hoop!

Oja, wij gingen de schoonmaakster Maimuna leren puzzelen. Een puzzeltje van 24 stukjes, nou dat was zo gemakkelijk nog niet. Het verschil tussen een hoekje, een randje en een binnenkantje zag ze niet, dus ja dan is het lastig. Maar met een beetje hulp van ons, lukte het haar toch om twee puzzeltjes te maken! Kijk, doen we ook nog aan Adult Education!

Nou, voor zover weer even. Tot over een paar daagies! Ik verwacht jullie natuurlijk allemaal op Schiphol, haha! Om 3 uur snachts!

Toedeloe!

• 20 Maart 2010 - 21:44

Didy En Jan.:

Ja,ja waar de nieuwe gordijnen weer niet goed voor zijn!. Gelukkig stuift het zand nu niet meteen de lokalen in.
    Dus al afscheid genomen van Martha en Yankuba. Zij mogen weer naar school. Dit doen ze dus iedere vakantie. Nog een jaar en ze zijn ook gediplomeerd. Dan hebben al onze leerkrachten hun Nursery diploma, toch wel belangrijk.
    Zoals we in de mail al schreven blijf lekker genieten de laatste week.
    Zien we a.s woensdag geen verhaaltje meer? Maar we weten zeker dat ieder in het Noord Hollandse weer blij zullen zijn dat jullie terug komen

Knuffel Didy en Jan

• 20 Maart 2010 - 23:06

Ellen & Anita:

Wij tellen de dagen ook weer af tot je terug bent.

Het is nu ook al laat, maar drie uur s'nachts op schiphol? Wat heb je er voor over?

Wij hebben een leuk dagje Zoetermeer gehad, terwijl onze mannen met het vrijgezellenfeest van Cees aan het raften waren. Echt hollands, kijken kijken en niets kopen!

Ellen & Anita

• 21 Maart 2010 - 12:58

Sylvia (bobeldijk):

he lidy,
    zit het er alweer bijna op.erg leuk om het te lezen allemaal ik spreek je wel weer als je thuis bent tot snel.

gr sylvia
    goede reis terug

• 24 Maart 2010 - 17:24

Mam En Tanja:

Lieve Lidy,
    Nog even genieten in Gambia en dan zit het er helaas al weer op. Afscheid nemen van iedereen en weer terug naar huis. Wij wensen je een prettige vlucht en we zien elkaar vrijdagnacht op Schiphol. Tot dan!

Dikke kus van mam en Tanja