Dr is visite, visite, wat zullen we genieten! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Dr is visite, visite, wat zullen we genieten! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Dr is visite, visite, wat zullen we genieten!

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

15 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Afgelopen dinsdag hebben we Eva's ouders uitgezwaaid en gister stond de volgende visite alweer voor de deur! Sonja en Hendrie waren aangekomen in ons hotel. Na een super week met leuke gidsen en onwijs veel gezien te hebben, is het nu tijd voor een lekkere relaxweek voor ze. Daar zijn we vandaag al mee begonnen, want we hebben de hele dag op het strand gelegen! Sonja en hendrie hebben nu al meer gezien dan wij in die hele 7 weken, dat klopt eigenlijk niet, maar het is wel leuk, want nu hebben zij ons ook wat te vertellen. Wij hebben vanaf nu 2 weken paasvakantie, dus dan gaan wij ook nog maar wat van het land bekijken!

We gingen gister met alle kinderen bidden voor de vakantie, dat iedereen voorzichtig is en dat alles goed gaat en dat iedereen weer heelhuids terugkomt na de vakantie. Iedereen moest zn handen ophouden en de hoofdmeester nazeggen, Romy en ik deden braaf mee, ook al wisten we niet precies wat we zeiden, want er werd in het Mandinka gesproken. Eva was gister niet naar school, die voelde zich niet helemaal goed, dus die had al een dagje eerder vakantie haha!

Afgelopen zondag hadden Eva en ik nog even een gratis safaritour. We moesten van onze 'vrienden' Simple Simon en Bless, mee boodschappen doen. Ze moesten naar Brikama, dus wij hebben mooi de halve middag in een jeepie gezeten met open dakkie, lekker uitwaaien. Uiteindelijk zaten in een tuin van een vriend van ze, want die was verhuisd. Mama belde op dat moment, en toen ze vroeg waar ik zat en ik zei...Ehh dat weet ik niet...zal ze wel gedacht hebben...haha! Na een tijdje gingen we weer weg en hebben we nog heel wat kilometers afgelegd, na 3 uur waren we weer terug, maar wat we nou uiteindelijk gedaan hebben, wij weten het niet. Maar ja, we hebben wel weer een leuk tripje gemaakt en dat allemaal gratis! Nou is dat niet leuk, haha!

Voor de rest was het een hele gewone week. Geen slangen en geen krokodillen, geen gestolen ontbijt. Jeetje wat saai. In Nederland was het de afgelopen week slecht weer, nou hier was het ook niet zo best. Gister middag en donderdag avond had ik gewoon kippenvel.
Harde wind en wolken, dat is niet de bedoeling! Kan ik net zo goed naar Nederland gaan!

Nou, de groeten!
Liefs Lidy

• 15 Maart 2008 - 18:56

Mariska:

Hey liedje, echt gaaf om die foto's allemaal te zien. je bent al echt bruin zeg. Ben echt jaloers, zo gaaf om dat allemaal mee te maken. maar misschien komt dat nog he. ik ben toch stiekem wel aant het aftellen hoor dat je weer terug komt. Maak er nog een toptijd van en tot mails.

Liefs maris

• 15 Maart 2008 - 18:58

Vera En Sjaak:

hoi Lidy,
    veel plezier met je zus en haar vriend. Vandaag was het weer dan toch weer beter ?? Geniet van 2 vrije weken.
    Tot gauw.
    groetjes Vera en Sjaak

• 15 Maart 2008 - 20:34

Elvira:

hai hai Lidy!!
    Zoooo ook is een berichtje terug na al jouw berichten! met mij gaat het goed, met jou volgens mij ook wel daar in Gambia?:D Leuke foto's! Die met die slang en krokodil! Spannend!! En die vlechtjes, haha! leuk hoor! Je hebt het volgens mij erg naar je zin daar!
    tot in Nederland!
    x elvira

• 15 Maart 2008 - 21:41

Anne:

Hey Lied!
    Wat leuk dat je zus en zwager je komen opzoeken! Zullen gezellige dagen worden:) Ik was net even de fotos van je vorige berichtje aan het bekijken, maar wat een mannen! Begin weer sterk te twijfelen of je wel terug zal komen:). Lekker dat jullie nu 2 weken paasvakantie hebben (alsof jullie nog geen genoeg vakantie hebben;)), grappig dat die vakantie in Gambia ook geldt. Lidy geniet van je vakantie, ik hoop dat je een hoop van het land te zien krijgt! Liefs Anne

• 16 Maart 2008 - 10:30

Annie Van Bloois:

Ik hoop voor jullie dat het van de week mooi weer is, want het is hier echt slecht. Geniet van de nog maar lekker van elkaar en doe Hendrie en Sonja de groeten en zeg maar tegen Hendrie dat hij niet te bruin terug moet komen.
    Groetjes Annie

• 16 Maart 2008 - 14:32

Lies:

Hoi Lidy
    Wat leuk om wekelijks te lezen hoe jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik wens je veel plezier samen met Sonja en Hendrie. Geniet van je vakantie.

Groetjes b.v. Lies

• 16 Maart 2008 - 20:56

Tante Tiny En Ome To:

Hallo Lidy
    je hebt weer mooie foto's laten zien. Je bent al lekker bijgekleurd, maar van die vriendjes daar zal je het wel nooit winnen. De groeten aan Sonja en aan Henrie en heel veel plezier samen.De groeten van ons allemaal.

• 17 Maart 2008 - 18:42

Cocky:

Nichtjeee!!

Wat een leuke foto's zeg!!
    krullenbol ;) hihi..
    heel veel plezier in de 2 weken vakantie;) lekker met sonja en hendrie doe ze de groeten!

Dikke kus van ons!

• 18 Maart 2008 - 03:37

Marieke:

Hey Lidy,

hier een berichtje uit Hoorn. Ik zit nu in de nachtdienst dus alle tijd om je site te bekijken. Wat gaat de tijd snel zeg, nog ff en dan kom je alweer terug naar Nederland! Leuk om te verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Je hebt al een lekker kleurtje, ziet er goed uit! Nou meid, nog veel plezier, geniet van de laatste weekjes.

Liefs Marieke

• 21 Maart 2008 - 10:43

Marit:

Hee Lidy!

Weer een leuk verhaal en leuke foto's:d Wat heerlijk dat je nu 2 weken vrij hebt, kan je ook nog wat van het land zien en lekker genieten met je zus en zwager! Ik zit nu gewoon hard te bikkelen op school:P Volgende week moeten we alweer buiten trainen met de handbal dus ik hoop dat het weer hier ook wat beter word. Geniet jij nog maar even van de tijd dat je daar nog bent want het gaat echt snel!

XXX Marit

• 22 Maart 2008 - 09:34

Sylvia:

he lidy,

gezellig dat sonja en hendrie er zijn en dat jullie nu vakantie hebben klinkt wel raar als jij dat schrijf. nou gr aan sonja en hendrie en een fijne vakantie.

groetjes Sylvia