Over de helft! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

08 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Shitzooi....heb ik eindelijk tijd om er weer eens foto's op te zetten, herkent mn computer de usb-stick niet, nou!

Jeetje wat vliegt de tijd hier, ik kan het niet vaak genoeg zeggen! We zijn alweer aan het aftellen...

Afgelopen woensdag zijn Romy en ik naar de Reptile Farm gegaan. Eva ging niet mee, die is een beetje bang voor slangen, dus die bleef bij haar ouders die afgelopen dinsdag zijn aangekomen. Ik wist niet wat ik me erbij voor moest stellen, maar het was onwijs gaaf. We gingen langs allerlei bakken met verschillende soorten slangen, schildpadden, krokodillen, hagedissen, leguanen. We hebben wat kleine slangen vastgehouden en natuurlijk de cobra om ons nek gehad, was helemaal niet eng. Voelt wel echt heel vreemd, heel zacht! Was wel echt heel leuk, omnze gids vertelde onwijs veel, dus was ook nog leerzaam!

Donderdag hebben we onze haren in laten vlechten door zussen van de leerkracht Musa. Uit school gingen we daarheen en we zaten op een kleedje, terwijl de zussen met alle kracht onze haren vlechtten. Jezus, wat zetten ze een kracht op je hoofd! En ze nemen ook zo lekker je nekharen mee, oeh pijnlijk! Maar vanmiddag hebben we alles er alweer uitgehaald, je kop verbrandt zo snel nu en echt comfortabel zit het niet! Dus we hadden drie kroeskoppen vanmiddag, haha!

Maar vanmorgen hadden we een spectaculaire ochtend. Om 7 uur zaten we, in uniform en al, strikjes in de haren, vlaggetje in de hand en camera's gereed, aan het ontbijt. Daarna zijn we met de taxi naar het stadion gegaan, waar nog niemand was. We zijn toch wel bij ht goede stadion (niet dat er zo veel stadions zijn hier)? Om 8 uur zou het beginnen, maar toen was er welgeteld 1 school aanwezig. Achteraf bleek dat het om 10 uur begon. Maar de meeste scholen, er zouden er 80 komen, kwamen eerder en we hebben met zn allen tot 11 uur in de brandende zon gestaan. We moesten echt oppassen met zoveel zon. De kinderen zagen er echt onwijs mooi uit en al die verschillende uniformen, super! Op een gegeven moment kwam de president, het was een kindpresidentje, in een dikke wagen aanriden met daarachter auto's met soldaten (kindertjes verkleed als soldaat). Dat was echt heel leuk gedaan. Nadat we het volkslied gezongen hadden, gingen alle kinderen achter elkaar aan marcheren, dat was een leuk gezicht. Ik had de hand vast van een klein jochie, maar die was na zo lang wachten al zo moe, hij viel bijna in slaap! Na het marcheren was het eigenlijk al gebeurd, wat hadden we het warm! Dus wij zijn naar huis gegaan. Was echt een mooie ervaring, maar voor ons en voor de kinderen duurde het echt lang, en dat in de brandende zon! In Nederland had de kinderbescherming al lang ingegrepen!

Gisteravond zouden Sonja en Hen3 om haf 8 aankomen op het vliegveld hier. Maar omdat ze de eerste week een rondreis maken, zou ik ze nog niet zien. Dat vind ik toch zo raar, dus ik heb een taxi geregeld en Romy en ik zijn naar het vliegveld gegaan. En jahoor, ze hadden een half uurtje vertraging, maar ze kwamen toch echt. Ik had Thea van Travelpoort al gesprokn en ze ging meteen even op de lijst kijken, jahoor Derking/Zuijdam stond erop! Dat gaat goed! Nu moet ik nog een weekje wachten, maar het is wel leuk om ze alvast ff gezien te hebben!

Jeetje ik baal dr van dat ik me foto's er niet op kan zetten! Dat doet niet echt goed aan me al niet zo goede humeur vandaag! Nouja, bij Romy lukt het wel, dus ik zou zeggen, link effe naar die site!

Voor de rest, tja, heb nog wel veel meer meegemaakt deze week, maar kan ff niet bedenken wat, haha! Vertel ik wel als ik weer in Nederland ben, das toch al bijna!

Nou de groeten!!
Dikke kus van hier...






  • 09 Maart 2008 - 14:18

    Paula En Rob:

    hoi slange vrouw ik hoor(van je moeder en tanja) en ik las dat je het goed naar je zin heb. en dan komt je grote zus en zwager ook nog even langs bij je in gambia. je heb het goed voor elkaar.nou geniet er van voor je weet ben je weer terug in het koude kikkerland

  • 10 Maart 2008 - 14:42

    Xenia:

    De tijd vliegt hard als je het leuk hebt ;) Heel veel plezier daar en I'll keep reading..! Dikke kus en tot snel.. (maar dat duurt nog wel ffies..)haha :P!

  • 10 Maart 2008 - 17:58

    Cocky:

    Lidy!!

    weer een heel leuk verhaal!!
    oehhh slangen hihi spannend hoor!!
    Doe Sonja en Hendrie maar de groeten volgende week!
    Meid, veel plezier weer:D!

    Een dikke kus van ons allemaal!

  • 10 Maart 2008 - 20:21

    Sylvia:

    speedy,
    het klinkt allemaal weer erg leuk nou heel plezier en geniet er van ik ga nu snel kijken bij de foto's van romy.

    groetjes sylvia

  • 11 Maart 2008 - 20:36

    Ellen:

    Hey lidy!
    Echt super leuk om je verhalen te lezen! Wat maak je daar veel mee!

    kus ll
    (ik heb je btw wel een email voor m'n verjaardag gestuurd, mss kan je overvliegen ;))

  • 11 Maart 2008 - 20:59

    Corlien:

    Hoi Lidy,

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Nu al over de helft, dat gaat snel! Je bezorgt Hen3 en Sonja zo een mooi vakantie adresje. Doe ze de groeten als ze vrijdag bij je in het hotel komen.
    Nog veel plezier toegewenst de laatste weken.

    Groetjes Corlien
    (de zus van Hen3)

  • 13 Maart 2008 - 19:34

    Tanja:

    Hey Lidy,

    Wat goed dat het nu gelukt is om je foto's op je site te zetten! Knap hoor, dat je een slang om je nek durft te houden! Jullie zien er trouwens wel erg leuk uit in die kleding en met vlechtjes in jullie haren! Heel veel plezier nog!

    Dikke kus,
    Tan

  • 15 Maart 2008 - 12:24

    Annie An Bloois:

    Hoi Lidy

    Je weet wel moeder van Hendrie, wil je een berichtje sturen als Hendrie en Sonja weer bij je zijn. Weten wij ook weer of alles goed is. Verder vermaak jij je wel lees ik, nog veel plezier daar!

    groetjes Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 April 2008

Thuis...

05 April 2008

Eef...ben je er nog?

02 April 2008

Geen kikker, maar een kakkerlak!

29 Maart 2008

Lidy....er springt iets in je bed!

22 Maart 2008

Je gelooft je ogen niet!
Lidy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 66879

Voorgaande reizen:

29 Januari 2010 - 26 Maart 2010

Gambia in de herhaling!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: