Je gelooft je ogen niet! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Je gelooft je ogen niet! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Je gelooft je ogen niet!

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

22 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Wat is de beste manier om iemand goed te laten schrikken? Nou wij weten het!

Gisteravond hebben we Sonja en Hendrie weer keurig uitgezwaaid om kwart over 6. Om tien voor half tien zouden ze weer richting Nederland vliegen. 's Avonds zaten we nog even buiten en om half tien vloog er een vliegtuig over: even zwaaien want ze zitten in de lucht! Wij hebben mooi een dvdtje gekeken met chips en drinken en om kwart over 12 gaan slapen. Ik was al bijna in dromenland, zegt Eva: Hoorden jullie dat? Er klopte iemand op de deur! We schrokken ons dood, mn hart klopte in mn keel. We durfden eigenlijk alledrie niet open te doen en toen werd er weer geklopt. En toen klonk er: Joehoe wij zijn het...Sonja en Hendrie!

Nou ja....je gelooft je ogen niet, staan ze om half 1 's nachts gewoon weer voor onze deur. Er was een vogel in de motor gevlogen, dus de vlucht was gecancelled! Hebben ze 6 uur op het vliegveld zitten wachten en werden daarna weer teruggebracht naar de hotels. Vanmorgen om half elf kregen ze te horen dat er iemand vanuit Europa werd ingevlogen om het te repareren. Vanavond om 8 uur horen ze meer. (Wij hoorden net al dat ze waarschijnlijk vannacht om 3 uur terugvliegen.) Ze hebben vandaag de hele dag op kosten van ArkeFly gegeten en gedronken in het hotel. Dat geloof je toch niet? Zitten ze hier dus nu gewoon nog een dag.

Gistermiddag zeiden een aantal jongens voor de grap al dat de vlucht naar Amsterdam niet ging. Dus toen we vandaag vertelden dat dat echt zo was, geloofde niemand het natuurlijk, ze moesten er alleen maar om lachen!

Het is allemaal wel leuk, zulk onverwachts nachtelijk bezoek, maar vervolgens konden Eva en ik weer niet slapen, we waren klaarwakker. Toen hebben we nog maar anderhalf uur aan de bar gezeten. Om 3 uur werd het toch maar tijd om te gaan slapen!

De afgelopen week was wel heel gezellig, lekker rustig aan gedaan. Naar het strand geweest, bij het zwembad gezeten, naar het apenpark geweest etc. Ik heb nog even nieuwe slippers gekocht bij een Shopping Centre, wij dachten dat het er net zo uit zou zien als de Middenwaard, bleek het gewoon een supermarkt te zijn die ook kleren en meubels en andere rotzooi verkoopt. Haha wat een flop. Vanmiddag waren mn slippers alweer stuk, maar iemand wilde ze wel voor me laten maken, prima! Kreeg ze net weer keurig afgeleverd, de prijs: een omhelzing!

Van de week werd er nog bij ons aangeklopt: de manager wilde ons spreken. Toen we bij de receptie aankwamen, bleek dat wij nog steeds maar voor 1 week betaald hadden, terwijl we er al 8 weken zitten. Of we dat even wilden regelen, we moeten nog voor 10 weken betalen. Volgens ons hadden wij dat allemaal al voor vertrek geregeld, dus wij weer bellen met Travelpoort. En ja hoor, wij hebben gewoon betaald, de administratie van het hotel is wel een zooitje hoor, daar word je toch niet goed van.

Morgen is het Pasen, dus wat gaan wij hier doen: Natuurlijk: naar de kerk! We worden morgenochtend om 9 uur opgepikt. Ik ben wel benieuwd, hebben ze hier ook hosties?

Aankomende woensdag gaan we voor 'n nachtje naar Georgetown, dat is zo'n 260 kilometer het binnenland in. We gaan met de ferry en dan met de jeep. We slapen in een kamp zonder electriciteit, dus het is daar sowieso allemaal wat primitiever. Ook gaan we met de boot, hopen dat we ook nijlpaarden en dolfijnen zien! Ik heb er zin in! Je ziet weer eens iets anders!

Afgelopen woensdag hebben Sonja en Hendrie een dagje doorgebracht met hun gids van de rondreis. Toen ze thuiskwamen, kwam Hendrie trots onze kamer binnen met een fles Palmwijn, die gaan we vanavond opdrinken! Dus toen we 's avonds bij Simple Simons bar zaten, kwam de fles tevoorschijn! We wilden het mixen met cola, maar de cola was op. Na veel gedoe konden ze toch wat flesjes bemachtigen, dus wij lekker drinken. Palmwijn stinkt en smaakt naar Dreft, niet echt mijn favoriet dus. Het werd wel gezellig en toen kwamen we op het idee om mijn Apres Ski cd's te halen. Op een gegeven moment moesten we naar binnen en het feest barstte los, haha. Wat een avond! Hendrie mooi te dansen en die jongens deden hem na, was echt grappig!

Dus nu als we buiten komen, wordt spontaan de Apres Ski cd gedraaid en zingen de jongens mee met de Crazy Frog en Sni Sna Schnappie!

Zo dat was weer een heel verhaal.. nog 3 weken dan zitten we weer thuis!

Zalig Pasen allemaal!

Bewaar wel ff wat paaseieren voor me, want de paashaas kennen ze hier niet!

Tot gauw!

• 22 Maart 2008 - 18:20

Cocky:

Lidy!!

Haha wat een giller zeg ;)
    dan schrik je toch ook wel even!!
    en wat klink het allemaal weer gezellig daar!! ik word nu toch wel een beetje erg nieuwsgierig haha!!

meid fijne pasen!
    en de groetjes en een dikke kus van ons allemaal!

• 22 Maart 2008 - 22:28

Monica:

Hee Lidy,

Wat een leuk nieuws! Echt leuk dat je dit zo allemaal mee kunt maken!
    Ben al weer benieuwd naar je volgende verhaal:D

Geniet er nog van! ;)
    X

• 23 Maart 2008 - 10:03

Sylvia:

he lidy,
    dat is even schrikken ja als de nederlanders weer voor je deur staan en jij maar denken dat ze weg waren.
    nou geniet nog die laatste drie weken.
    en we verwachten je weer snel bij de handbal.

fijne paas

liefs silly

• 23 Maart 2008 - 10:36

Jesca:

zo lig ik hier even dubbel die sonja en hendrie ook jullie een beetje de stuipen op het lijf jagen (of zoiets) !! maar apres ski is naturlijk de vetste! he dat weten wij als geen ander;)

ja je zit er nu alweer zon tijd en kotm al bijna weer terug we hebben al wel een programma voor je!!

1. Vernieuwing van de familie-dans jaja remco en ik hebben wat nieuws bedacht en kunnen niet wachten om het aan je te laten zien

2. Er word een luuk en liesje-avond georganisserd en daar hoort u ook bij natuurlijk! er zijn maar liefst 3 cd's haha en we kunnen er maar 1 haha!!

maar voor het zo ver is geniet er nog even van he!! tis voorbij voordat je het doorhebt;)

ps. er liggen hier al een paar paaseitjes te wachten!!

kus

• 23 Maart 2008 - 11:03

Xenia:

Wat een onwijs leuk verhaal Lidy! Jeetje de tijd gaat snel ;) Geniet nog even van die drie weekjes dan!! Dikke kus!!

• 23 Maart 2008 - 16:37

Anne:

Hey Lidy! Zalig pasen:) In Nederland heeft het vandaag gesnieuwd:S. Je krijgt daar eerder een kerst, dan een paas gevoel van.. Jullie hebben nog lekker vakantie zo te horen. Inderdaad een raare gewaarwording, wanneer je eerst iemand uitzwaaid en zij een paar uur later alweer voor de deur staan! Het is grappig om jou verslag en dat van Romy te lezen. Ondanks dat jullie op dezelfde plaats verblijven, schrijven jullie beide totaal anders. Geniet nog even van je vakantie en inderdaad over drie weken zit je alweer thuis. Gaat echt super snel..

Liefs Anne

P.s. Heb je onze kaart al ontvangen?

• 23 Maart 2008 - 19:11

Ter Informatie:

Sonja en Hendrie zijn zaterdagnacht om 03.00 uur ook niet vertrokken... Ze hebben dus Eerste Paasdag ook nog in Gambia doorgebracht!

We hadden zojuist Lidy aan de telefoon en zij heeft Sonja en Hendrie net weer uitgezwaaid! Zij zijn nu op weg naar het vliegveld en vliegen met een ander vliegtuig naar Nederland.

Dus is driemaal scheepsrecht???

Corrie en Tanja

• 24 Maart 2008 - 15:18

Sonja En Hendrie:

Hey meiden,

Nou wij zijn weer thuis hoor. 3 maal is scheepsrecht! (Dus mocht er vannacht weer op jullie deur geklopt zijn, wij waren het niet!). We vlogen gisteravond om 23.30 met een vliegtuig dat overgekomen was uit Portugal en vanochtend zijn we om 6.30 op Schiphol geland en jawel hoor...in de sneeuw! Dat was wel even wennen na 2 weken zon, onze tenen waren meteen bevroren. Ja helaas komt aan alles een eind dus ook aan de vakantie. We vonden het afgelopen week hartstikke gezellig en hopen dat jullie nog iets moois maken van de laatste 3 weken. En natuurlijk een voorspoedige terugvlucht toegewenst. Wij hebben inmiddels alweer een frikandelletje op:) Jaloers? Tot snel!

Liefs Sonja en Hendrie

• 25 Maart 2008 - 18:54

Norman Beerepoot:

Hey Lidy,

Ik volg alle berichten nog steeds met veel plezier. De foto's zijn ook erg leuk! Om eerlijk te zijn vind ik de kinderen in die uniformen erg schattig, maar jullie staan toch echt beter met jullie eigen kleding. Ik hoop niet dat je de outfit mee naar huis neemt en hier aantrekt. Apart is het wel, je zult zeker opvallen. Wat vliegt de tijd, je bent alweer bijna thuis. Geniet er nog maar van, want eenmaal thuis gaat alles meestal weer snel z'n normale gangetje en zul je Gambia nog wel eens missen!

Norman

• 26 Maart 2008 - 18:38

Marit:

haha, zo hé dat is zeker effe schrikken. Maar wel grappig! Ik hoop dat je evengoed een leuk pasen gehad heb zonder de paaseitjes! Ik heb die van jou al allemaal opgegeten, ze smaakte dit jaar weer erg goed! haha. Nou geniet nog effe de laatste 3 weekjes!

XXX Marit

• 29 Maart 2008 - 08:23

Jesca:

hey lied wat hoor ik nou had je een kikker in je bed haha en jij maar dneken dat je bed kraakte! haha ;)