Belangrijkste gebeurtenis: m'n ontbijt is gestolen - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Belangrijkste gebeurtenis: m'n ontbijt is gestolen - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Belangrijkste gebeurtenis: m'n ontbijt is gestolen

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

09 Februari 2008 | Gambia, Kololi

De tweede week zit er alweer op, de tijd vliegt nu echt voorbij! En veel mensen kennen ons nu al en roepen vrolijk: Hee teachers!

Afgelopen maandag zijn we weer naar school gegaan en hebben het 'magazijn' verder opgeruimd! Is lekker opgeknapt! Daarna zijn we met steeds 4 kinderen gaan puzzelen, omdat echt lesgeven niet echt mogelijk is voor ons. We begonnen met Nursery 4, dat zijn de oudste kinderen, 6-7 jaar. Zij verstaan nog wel redelijk wat Engels, dus zij snapten het wel vlug. Maar later deden we dit ook met de kinderen uit Nursery 3, 2 en 1 en toen zagen we wel dat het uitleggen iets meer tijd kostte. Maar omdat alle kinderen dit voor de eerste keer deden, zag je weinig verschil tussen de oudsten en de jongsten. We hadden afgelopen donderdag toen al 175 kinderen gehad! De hele school! Best veel! En als ze klaar waren kregen ze van ons een sticker, wat waren ze trots!

's Avonds lag ik al bijna te slapen, zegt Eva ineens: Volgens mij staat het hotel in brand, dus wij naar buiten en kijken. We vroegen aan de bewaker wat er aan de hand was en die zei dat ze naast het hotel willen gaan bouwen, dus dan steken ze gewoon de hele boel in de fik! Het was echt een grote brand en wat een hitte kwam er vanaf zeg!

Dinsdag zijn we na school door Boto afgezet bij het hotel waar Jose en Henk zitten. We zijn daar naar het strand geweest, geen toegang voor onbevoegden, dus geen locals, yes! Daarna wat gedronken en toen gegeten bij de chinees, waar we gewoon anderhalf uur moesten wachten op het eten, echt geen stijl! De mensen op straat riepen daar ook steeds naar Henk: 'A man with 4 wives, you're a good man' you're lucky!'
Wel grappig!

En donderdag zou een normale dag worden, maar het begon al spectaculair. Ze hadden eindelijk weer eens bananen liggen bij het ontbijt, dus ik dacht dat is we leker voor na mn broodjes. Nou het was me niet gegund, want achter me zaten op een muurtje 2 apen en die hadden die banaan natuurlijk allang in de gaten! Een tel van onoplettendheid en die aap steelt gewoon mn banaan van mn bord! Wat een brutale aap!

Verder gaan we nog steeds iedere dag uit eten! En ook al zijn we al aardig gewend, we kijken af en toe nog steeds onze ogen uit. Hier in de buurt schieten de huizen ook als paddestoelen uit de grond en iedereen loopt ook met een mobiel, dat had ik niet verwacht!

Tot mails, liefs Lidy

Voor meer foto's verwijs ik even door naar evasmit.waarbenjij.nu
Daar staan meer foto's!

• 09 Februari 2008 - 12:10

Mam En Tanja:

Hey Lidy,

Het was erg fijn om even lekker met je gekletst te hebben vanmorgen! Wat een leuke titel heb je boven je bericht gezet, zeg! Echt geweldig hoe jij jullie belevenissen omschrijft!

Heel veel plezier weer deze week! En de groetjes aan Romy en Eva!

Dikke kus,
    mam en Tanja

• 09 Februari 2008 - 16:01

Michelle:

Inderdaad een brutale aap ;) Wat grappig zeg.. Ik vind het echt leuk dat je daar zoveel bijzondere dingen meemaakt! Hopelijk volgen er nog vele!

Kuss Michelle

• 09 Februari 2008 - 16:22

Cocky:

Heee Lidy!

wat een leuk verhaal weer, erg leuk om te lezen! jammer zeg van die banaan :( had je je er net zo op verheugd ;)!!

Tot het volgende verhaaltje!!!
    Dikke Kus van ons!

• 09 Februari 2008 - 17:22

Xenia:

Jeetje je zit er alweer twee weekjes ;)
    Zo te zien nog steeds naar je zin!
    En leuk om ff wat foto's te zien, krijgen we beetje een beeld wat jullie daar allemaal doen!! Wat apart dat ze daar allemaal met een mobieltje lopen..! Maar mss wel weer een naive gedachte van ons :P dat we dat dan weer niet verwacht hadden ;)
    Met die apen mag je nog wel oppassen, nu was het maar een banaan! :P
    Nuja ik denk dat je dat ook wel doet ;)
    Lidy uiteraard blijf ik je blogs bijhouden, 't klinkt allemaal supercool!
    Veel plezier daar!
    Dikke kus Xeen

• 09 Februari 2008 - 17:28

Jesca:

wat een APEN-streken zeg!! tss!
    maar je hebt het er gelukkgi wel naar je zin!! houden zo he en dat we nog maar vele verhalen mogen lezen!

kus ( en ook pap en mam en bret)

• 09 Februari 2008 - 19:10

Miranda Zuydam:

Hee Lidy,

Hier even een berichtje van je nichtje. Wat heb je al een hoop meegemaakt zeg! Heel leuk om dat allemaal te lezen!
    Wat een stelletje gekken zijn die afrikanen ook, gewoon een huis in de fik steken! Zo beleef je elke dag wat anders.
    Nou pas goed op jezelf, dat is denk is de meest wijze raad die ik je kan geven! haha. En geniet ervan natuurlijk, voor je het weet zit je weer in dit koude kikkerlandje. Alhoewel.. vandaag leek het wel lente.

Groetjes Miranda

• 11 Februari 2008 - 07:53

Sander Butter:

Hee lidy
    hoe gaat het daar en is het leuk bij ons is het wel leuk we hooren het wel van u hoe het was en we zien u wel weer verschijnen
    Groetjes groep 7a

• 11 Februari 2008 - 09:22

Silly:

nou lid,
    je heb alweer veel meegemaakt. en die aap ik vind hem wel slim. lekker hollanders pesten hahahahahahha
    nou heel veel plezier en ik lees graag weer verder.

groetjes Sylvia

• 11 Februari 2008 - 10:39

Denice En Riannne:

heej juf alles best met ons gaat het toppie hoor zijn die kinderen net zo aardig als ons we misssen je super erg
    -XXXXXXXXX-
    Rianne en Denice

• 12 Februari 2008 - 07:33

'jimi:

hoi lidy
    hoe gaat het?
    met mij slecht.
    ik ben in een spijker getrapt!
    kan niet lopen! echt waar
    |||
    -[ ]-
    l l

gr.jimi obdan
    mzzl

• 12 Februari 2008 - 07:50

Menno En Derk:

hallo,juf lidy,

het is hier helemaal top,vooral het weer
    ongeveer 14-15 graden het lijkt wel lente
    hierzo maar het is nog winter.wij moeten de maandviering verzorgen het gaat over de scheepsjongens van bontekoe.

gr.Derk en Menno

p.s.(en groep 7a)

• 12 Februari 2008 - 07:55

Bas:

heey fuf lidy

hoe gatt het daar hier gaat het besyt goed de laatste 4 dagen hebben we alleen maar zon het is wel 15 grade hier lekker warm dus . en wat leuk dat je ontbijt is gestolen eigenlijk klinkt het wel grappig maar het is niet zo.
    ik heb ook een vraag : zet je nog videos op de site??.
    |||
    - [ ]-
    ll
    gr. bas blankendaal van groep[ 7a

• 12 Februari 2008 - 08:00

Bas En Jimi:

heey juf lidy

je bent niet slim he je ontbijt laten stelen je moet waak honden in zetten voor die stelende apen

• 12 Februari 2008 - 18:41

Larissa:

hoi lidy zo te horen is het daar leuk haha hier is het ook wel leuk hoor behalve de cito die ik vandaag morgen en overmorgen heb xxx larissa

• 13 Februari 2008 - 09:58

Roel - Feld:

He liedy hoe gaat het met je ? wij hadden op 19 febru de topo toets (mijn verjaardag ) maar hij is verzet jes :P doei ene veel succes

• 13 Februari 2008 - 09:59

Rianne:

heey juf

alles goed?
    da's niet zo mooi dat je ontbijt is gestolen.Maandag gaan we met de klas naar het theater van scheepsjongens van Bontekoe.

doeii Rianne de groeten

• 13 Februari 2008 - 10:04

Roel ( Alweer ):

het is nu 13 febru en ik ga bij jan aan zijn hut Maar hij is al bijna of klaar maar je kan er wel spelen dus.
    xxx roel

• 13 Februari 2008 - 10:06

`roel _ Sara :

we hopen dat je snel terug komt maaar waneer kom je terug :l <(--)>
    []
    ll

• 13 Februari 2008 - 10:13

Roel :

heb je die mensen Nederlands geleerd ?
    zo ja leer ze dan ook ff mijn naam oké ?
    en zo nee nou ... dan ook hihi

• 13 Februari 2008 - 10:23

Dennis:

waarom is je onbijt gestolen. had die aap trek¿?
    -()-

• 13 Februari 2008 - 10:25

Sara:

heey hoe is het daar vast wel leuk
    de cito heeft iedereen heel goed gemaakt doei

xxxxxxx (SARA) de leerling van groep 7a

• 15 Februari 2008 - 21:13

Silly:

he lidy,
    ik heb even de foto's op eva haar site gekeken zijn er al vet veel maar wel leuk die blousjes zijn ook vet leuk haahhaahha (heeft robbert ook)
    ziet er erg leuk uit ook wel een beetje raar.
    nou ik lees je verhalen wel weer.

groetjes Sylvia

• 23 Februari 2008 - 08:35

LIED!!!

nog van harte met je verjaardag! ja je krijgt hem een dagje later had gister geen tijd om op de pc te gaan!!! hebben ze voor je in het ghanees gezongen?? hihi (K)

• 23 Februari 2008 - 08:36

Jesca:

ow foutje!! hihi tis ook nog zo vroeg ik tikte ghanees haha moest zijn gambiaans natuurlijk sorry!!!!(K)

• 08 Maart 2008 - 21:41

Johan Wester:

May,
    Tjoh wat een avontuur zeg. De foto's zagen er ok avontuulijk uit, ik heb ze effies bekeken maar mooie foto's hoor.
    Je ken zo wat alle dieren aaien, en vast houwe denk. noooh het is tog een hele beleving zo joh Lidy, en de rest.
    nou tot gauw mar weeres. joe doei!!!