Ik zit wat ongemakkelijk... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Ik zit wat ongemakkelijk... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Ik zit wat ongemakkelijk...

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

16 Februari 2008 | Gambia, Kololi

Ze hebben hier net alles geverfd, dus ik kan mn armen niet neerleggen of er zit overal verf aan...niet echt handig...maarja...Alweer een week voorbij en we hebben weer een hoop gedaan!

Even een overzicht van de afgelopen week:
Zaterdag: We gingen na het internetten maar even via het strand terug naar ons hotel, maar oeps, ik had me niet ingesmeerd. Dus nu heb ik een lekker kleurtje (wel een rood kleurtje)! En het vervellingsproces is al begonnen! Ook kregen we nog een gratis massage op het zwembad, onwijs vette bamboecreme, maar wel lekker! 's Avonds zijn we naar de tuin van Ali Baba (restaurant) gegaan met Jose en Henk. Allemaal mensen te dansen daar, van die europese vrouwen met gambiaanse mannen, echt grappig!

Zondag zijn we naar het apenpark geweest en heel veel aapjes gezien, en vogels en termietenheuvels, was leuk! Maar de manager van het park zei dat je alleen maar apen kon zien als je samen met een gids ging. Maar dat deden wij natuurlijk niet en we waren nog geen drie bomen verder of de hele apenfamilie zat er!

Maandag was Romy niet zo lekker, dus gingen Eva en ik naar school en daar vertelde Basidy dat Eva's broer een kindje van deze school heeft gesponsord, dus wij meteen foto's maken van dat kindje! En Boto vult vanaf deze week onze waterflessen, hij heeft een bron zonder chloor erin, dus dat scheelt ons weer in de kosten!! Heel lief!

Dinsdag regende het een beetje. 's Avonds zijn we gaan eten met Jose en Henk, want die zouden de dag rna weer naar huis gaan. Ik kreeg toen een Afrikaans armbandje met mn naam erop van ze, alvast voor mn verjaardag!! Nog een paar nachtjes maar...

Woensdag zijn we naar de krokodillen geweest, was niet een heel groot park, maar ik heb wel even Charlie de krokodil geaaid! 's Avonds kwamen we een jongen tegen en die deed zo druk, volgens ons had ie ADHD. Dus wij noemden hem: ADHD op zn Engels en toen we hem de volgende dag weer zagen, zei hij: It's me, Hedie, hedie! Haha!

Donderdag kwamen we weer onze grote vrienden de locals tegen, zoals elke dag, en herel veel daarvan kunnen geen 'ask' zeggen, dus die zegt 'aks' en
gister vroeg een hele irritante local waar we woonden. Eva zei toen in Grotegriebelgrot. En toen zei hij: Ow i know that place! Natuurlijk!
We zijn nog naar het politiebureau geweest om mons verblijf voor drie maanden vast te leggen in ons aspoort anders mochten we maar een maand blijven. Kostte 12 euro en ging allemaal wel vrij soepeltjes gelukkig! 's Avonds hadden ze in het hotel alles versierd omdat het valentijn was, overal bloemen en ballonnen, en we kregen nog een hartje op een stokje! Was wel gezellig!

Gister zijn we na school gaan eten bij Boto thuis, hij heeft een heel mooi huis. We hebben zijn familie ontmoet en
daar gingen we toen Chicken Yassa en dat was pittig! We hadden alledrie een loopneus en het zweet brak ons uit! Maar het was wel verrukkelijk! Daarna gingen we met 2 leraren naar een charityconcert in een nachtclub en daar kwam een hele beroemde kora-speler (muziekinstrument). En we vonden er niets aan... En toen we wilden gaan, waren de leerkrachten ook van plan mee te gaan met ons en ze verwachten dat wij alles betaalden denk ik. Nou, dat was niet helemaal onze bedoeling!
Wij gingen lekker uit eten!

Dit was het weer voor deze week!
Kus Lied....die al bijna jarig is...

• 16 Februari 2008 - 15:08

Mariska:

Hey liedje,
    Nog een paar nachtjes slapen en dan ben je weer een jaartje ouder. wel raar dat je dan niet thuis bent. maar ze zullen je daar ook wel in de watten leggen. Je hebt weer een hoop beleefd. Heel apart, het is daar een hele andere wereld.

Dikke kus, Maris

• 16 Februari 2008 - 15:38

Silly:

he lidy,
    de verhalen klinken weer gezellig jullie hebben ook veel vrije tijd denk???
    nou hier gaat ook alles goed.
    van het weekend weer vroeg aan de bak.
    nou heel veel plezier en denk er om optijd insmeren want anders komt het niet goed dnk ik.
    groetjes sylvia

• 16 Februari 2008 - 17:06

Marit:

Hee Lied!

Leuk om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt! Veel foto's zeg, leuk om ze allemaal te bekijken!! Veel plezier nog daar!

xxx Marit

• 16 Februari 2008 - 18:36

Michelle:

Wat weer een leuk verhaal :D! En hele leuke foto's, die kindjes zijn zooo schattig! :) Tot lees!

Kuss Michelle

• 16 Februari 2008 - 18:38

Cocky:

Haloo Bijna jarig nichtje :D!!

Wat een leuk verhaal weer zeg!
    We lezen nog steeds met plezier je verhaal:D
    en de foto's zijn ook erg leuk!!

Kus!

• 17 Februari 2008 - 21:32

Noortje:

Hoi Lidy,

Wat ziet het er allemaal erg leuk uit! Alvast natuurlijk een hele fijne verjaardag!! Zal wel een raar idee zijn om daar je verjaardag te vieren.. Geniet er van en ik zie volgende week wel hoe het was.

Liefs,
    Noortje

P.S. We zitten natuurlijk wel met smart op je te wachten met de handbal! :) We hebben er vandaag voor gezorgd (met een ruime overwinning van St. George) dat we in deze klasse mogen blijven!!!

• 19 Februari 2008 - 13:30

B.v. Lies:

Hoi Lidy
    Wat leuk om op deze manier op de hoogte blijven van wat je allemaal meemaakt.Ik wil je vast feliciteren met je verjaardag
    De koffie drinken we later wel.blijf genieten met z'n allen .
    Groetjes b.v. Lies

• 20 Februari 2008 - 21:32

Mama:

Hey Lidy,
    Was weer gezellig vanavond, even met z'n allen kletsen. We zijn weer helemaal op de hoogte. Het is nu trouwens wel erg warm bij jullie, hoor!

Kus mam

• 21 Februari 2008 - 09:52

Anne:

Hey Lidy! Wat een verhaal!! Echt super om te lezen allemaal. Je schrijft erg leuk trouwens. Zo te horen zijn de apen dol op jullie, ierdere keer komen jullie weer (met een beetje geluk) apen tegen. Grappig! Zo te horen ondernemen jullie van alles en vervelen jullie je niet. Hier gaat alles zn gangetje. Heb het erg druk met mn stage.. vandaar dit laate berichtje. Afgelopen zondag hebben we Sint George even ingemaakt! We hebben gewonnen met maar liefst 20-12!! Goed he:) Maar goed, we missen jou natuurlijk enorm en gelukkig kunnen we op deze manier precies in de gaten houden waar je mee bezig bent! Zaterdag hebben we het feestje van Nico en zullen we zeker een borrel op je drinken!

Liefs Anne

• 21 Februari 2008 - 23:00

Hendrie En Sonja:

Er is er één jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat ben jij! Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag. Zal wel een bijzondere verjaardag worden zo in Gambia. Eindelijk eens mooi weer als je jarig bent. Ik hoop dat je daar net zo’n lekker appeltaartje kunt vinden als die van mam:). Nou drink er daar maar eentje op jezelf, dan zullen wij dat hier doen. Proost!

Dikke verjaardagskus van Hendrie en Sonja

• 21 Februari 2008 - 23:01

Mama En Tanja:

Lieve jarige Lidy,

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Hier hangt de geur van versgebakken appeltaart! Helaas kan jij dat nu niet ruiken, maar ook niet proeven... Jammer, hè? Wij wensen je, samen met de kinderen op school en Romy en Eva, een hele gezellige verjaardag toe! Heel veel plezier!

Dikke knuffel, mam en Tan

• 22 Februari 2008 - 07:03

Jose:

hiep, hiep , hoera, Lidy is jarig................
    Van hart gefeliciteerd met je 21e verjaardag. Een hele gezellige dag toegewenst met Romy en Nikki en natuurlijk op school. Wat ga je uitdelen???? En hebben de meiden jullie kamer mooi versierd? Laat je vandaag maar lekker verwennen. En één voordeel van je verjaardag niet in Wadway vieren..........is........dat dit de eerste keer is dat je buiten kan zitten met je verjaardag. Het is hier ontzettend slecht weer. harde wind en regen.
    Nou Lied, fijne dag en veel plezier.....
    dikke zoen Jose

doei doei

• 22 Februari 2008 - 11:12

Cocky:

VAN HARTE GEFELICITEERD!!

Dikke Kus van ons allemaal!!

• 22 Februari 2008 - 11:19

Marit:

GEFELICITEERD!

XX Marit

• 22 Februari 2008 - 11:20

Maikel En Ellen:

Hey Jarige,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Hebben ze mooi voor je gezongen daar? Maak er een mooie dag van samen met de meiden!

Liefs Maikel en Ellen

• 22 Februari 2008 - 13:59

Nathalie:

Heey Lidy,
    Hier een berichtje van je nichtje.
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ga je het daar nog groots vieren? Het is wel raar dat je dan niet thuis viert maarja daar zal het ook wel gezellig worden! Veel plezier daar en een hele leuke verjaardag toegewenst!

Groetjes van Ton, Tiny, Remco, Robin, Monica en Nathalie

• 22 Februari 2008 - 14:30

Lia:

lieve Lidy hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag wij wensen je 'n dag vol verrassingen en genieten erg van je mailtjes die we via Miranda krijgen,je maakt wat mee, wat 'n geweldige ervaring, hier is het echt hollands weer regen en wind bij jou is het wel erg warm, kan je lekker je verjaardag buiten vieren. Geniet van de mooie en bijzondere
    tijd,lieve groeten ome Dick en tante Lia

• 22 Februari 2008 - 16:22

Elena Sneekes :

Hey Lidy!
    Wat ontzettend leuk dat jullie dit project ondernemen!
    Heel veel plezier en suc6 daar!
    Gefeliciteerd met je verjaardag!

Groeten, Elena

• 22 Februari 2008 - 17:42

Xenia:

HAPPY BIRTHDAY TO YOU!
    Van harte harte harte gefeliciteerd :)
    en nog vele gezonde gelukkige en gezellig jaren!!
    Dikke kus!!!

• 22 Februari 2008 - 18:39

Leonie En Robin:

Hoi Lidy!

Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hebben je leerlingen mooi Gambiaans 'lang zal ze leven' gezongen voor je? Hier is de voorjaarsvakantie begonnen dus we drinken een borrel op je verjaardag. Groetjes en blijf schrijven!

Robin en Leonie

• 22 Februari 2008 - 18:48

Aukje:

hej lidy! van harte gefeliciteerd!! ben benieuwd hoe je t gevierd heb...

Liefs Aukje

• 22 Februari 2008 - 19:18

Marcel, Marcia, Amy:

Hoi Lidy, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Het zal waarschijnlijk wel een onvergetelijke verjaardag worden, je viert het tenslotte niet ieder jaar in een heel ander werelddeel.
    Geniet lekker van alles en tot ziens weer! Groetjes van ons alledrie.

• 22 Februari 2008 - 22:19

Trudy:

Hoi Lidy,

Nog van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag en natuurlijk nog vele jaren in vooral goede gezondheid toegewenst. Je zal nu wel lekker aan het feesten zijn. Ben benieuwd wat je daar voor cadeautjes krijgt en of er nog leuk gezongen wordt. Wat een belevenis daar. Lijkt met een geweldige ervaring. Fantastisch om alle berichten te lezen en foto's te bekijken.
    Geniet er nog lekker van daar met z'n drieën en wij drinken hier vanavond nog een wijntje op je. Proost!

Groeten,
    Johan, Trudy, Larissa en Ruben

• 23 Februari 2008 - 16:01

Gerard En Martha:

Lidy, nog gefeliciteerd met jouw verjaardag. Heb je een leuke dag gehad gisteren? Heel veel succes daar verder.

Groetjes ome Gerard en tante Martha.