Owww jaartje ouder!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Owww jaartje ouder!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Owww jaartje ouder!!!

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

23 Februari 2008 | Gambia, Kololi

Ten eerste, heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes, mailtjes, belletjes en digitale kaarten! Heel lief! Ben nu al 21! Maar ik heb een hele leuke dag gehad gister, vooral al omdat dit waarschijnlijk een van de weinige keren is dat ik in mn korte broek mn verjaardag vier!

Daarnaast hadden Romy en Eva donderdagavond de kamer versierd met ballonnen en slingers, terwijl ik op het 'balkon' zat en ondertussen een armbandje kreeg van de bewaker. Dat was mn eerste cadeautje! Toen ik weer naar binnen mocht, hebben ze voor me gezongen en kreeg ik cadeautjes: een armband en een schoudertas, een fles zoete witte wijn (jammiejammie) en in plaats van de zelfgebakken appeltaart van mn mamsie kreeg ik chocoladekoekjes, helemaal goed!
We zijn tot 12 uur opgebleven en toen werd ik pas echt gefeliciteerd, Lidy is 21!

De volgende ochtend moesten we gewoon naar school, dus we wekker ging weer vroeg. Toen ik de balkondeuren opendeed, stond er op het randje een bosje bloemen en er lag een briefje bij, van Ozz de bewaker! Tien minuten later doet Eva de voordeur open en zegt ze: Lied, heb jij je bloemen hier neergezet? Haha, had Ozz nog een bosje en briefje neergezet, want hij wist niet door welke deur ik zou gaan!

Toen zijn we na het eten, weer buiten het hotel op Boto gaan wachten, onze chauffeur. En meteen begonnen er al een aantal plaatselijke taxichauffeurs voor me te zingen en feliciteren! Boto kwam aanrijden, deed zn raampje open en begon ook te zingen. Een van die jongens zei nog...vanavond heb ik een verrassing voor je! Oehh spannend!

OP school hadden we sportdag, nou ja ze gaan buiten spelen, en toen gingen ze een hele grote kring maken en alle kinderen gingen voor me zingen. Heel erg leuk!

Na school zijn we weer bij Boto wezen eten, Rijst met ui, tomaat, kool en garnalen, ohhh en wat zaten we weer te smikkelen!! Echt een feestmaal! Ondertussen belde mamsie nog en werd ik ook namens het thuisfront gefeliciteerd.

Weer terug in het hotel, riep onze huisneger Mikey ons, hij was in het zwembad en kwam mij even feliciteren, maar dat was niet het enige! Hij hield me vast en riep nog 3 jongens uit het zwembad en schreeuwde dat ik jarig was en dit mn cadeautje is. Ik werd opgetild en al zingend liepen ze naar het zwembad. 1,2,3 en Lidy lag in het water! En bedankt, leuk cadeau, friste wel lekker op! Nu wist helemaal iedereen dat ik jarig was en werd ik door nog meer mensen gefeliciteerd.

Daarna heb ik me even omgekleed en hebben we bij de receptie gezeten. Daar kwam de operator van het internetcafe me nog even een fijne verjaardag wensen en kreeg ook een pittig houten nijlpaardje van 'm. Wat werd ik weer verwend!

's Avonds zijn we samen met Romy's vader Klaas en Patricia en Tiny uit eten geweest, daar wisten ze ookdat ik jarig was. We kregen allemaal een cocktailshotje en ik kreeg een wijnglas vol, dat was lekker! Daarna zijn we weer teruggelopen naar het hotel en daar stonden nog meer locals en ook die begonnen weer te zingen. Kreeg nog 2 kettingen cadeau van hun en toen gingen we daar maar even mooi een biertje drinken! Toen kwam er een meisje uit het hotel naar me toen en zei dat er iemand een verrassing voor me had, dus ik ging mee naar binnen. Daar stond een jongen die in het hotel werkt, maar die dag een dagje vrij had. Hij was toch gekomen en had een verjaardagskaart voor me!! Ahh wat lief! Hij had helemaal zn collega Mikey overdag gebeld om te zeggen dat hij mijn verjaardag niet moest vergeten!

En toen was de dag alweer bijna voorbij...was echt een leuke dag, maar toch ook wel vreemd hoor!

Voor de rest zijn we afgelopen zondag nog op excursie geweest. Was een onwijs leuke dag, lekker met een bootje en een jeep op pad naar de geschiedenis van Gambia (slavenhandel, Kunta Kinteh, James Island). Er waren 2 gidsen mee en die konden al aardig wat nederlandse woorden, lekker kontje, lekkere drinken, lekkere eten, mafkees, zakken voor de dakken! Was niet alleen interessant maar ook heel gezellig! Het was prima voor elkaar, eten en drinken, alles was inclusief!

Zo nu heb ik nog 4 minuten over en dat is te kort om de foto's erop te zetten. Dat zal ik woensdag even doen! Dus heb even geduld!

Liefs Lidy


  • 23 Februari 2008 - 21:55

    Mama:

    Hoi mop, zo te lezen heb je een erg leuke verjaardag gehad en zijn ze je zeker niet vergeten. Leuke cadeautjes en een gratis bad. Wat wil je nog meer?
    Dikke kus van je mamsie!

  • 23 Februari 2008 - 23:09

    Vader En Moeder Eva:

    Lidy, nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, volgende week drinken we er nog wel een borrel op.

  • 24 Februari 2008 - 11:26

    Daniëlle:

    Hoi Lied,

    Nog gefeliciteerd met je 21ste verjaardag. Ze zeggen dat je met 21 jaar officieel volwassen bent, dus dat is ook weer een hele prestatie! Leuk dat je zo'n bijzondere verjaardag had. Zo te horen heb je ervan genoten.

    Veel plezier verder en ik wacht vol enthousiasme op je foto's.

    Dikke kus Daantje

  • 24 Februari 2008 - 12:18

    Joska:

    he lidy nog gefeliciteerd met je verjaardag beter te laat dan nooit haha. Leuk dat iedereen eraan gedacht heeft en je lekker verwend bent. je verhalen zijn super om te lezen en ik ben blij dat je het zo leuk hebt. Wij hadden gisteravond feestje van Nico en dat was erg gezellig. We hebben een borrel op je gedronken hoor haha.
    liefs Joska

  • 24 Februari 2008 - 12:21

    Joska:

    he lidy nog gefeliciteerd met je verjaardag beter te laat dan nooit haha. Leuk dat iedereen eraan gedacht heeft en je lekker verwend bent. je verhalen zijn super om te lezen en ik ben blij dat je het zo leuk hebt. Wij hadden gisteravond feestje van Nico en dat was erg gezellig. We hebben een borrel op je gedronken hoor haha.
    liefs Joska

  • 24 Februari 2008 - 12:43

    Michelle:

    Wat een geweldige verjaardag zeg! Eentje om nooit te vergeten ;) Je hebt al aardig wat aanbidders denk? Hihi! Leuk ook, die excursie :) Heeeeel veel plezier, en ik wacht op de foto's :D!

    Kusjesss

    PS Nog heel erg gefeliciteerd met je 21e verjaardag !!

  • 24 Februari 2008 - 18:17

    Pamela:

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag Lidy. Wat leuk om te lezen dat iedereen de moeite heeft genomen om je een mooie verjaardag te geven. Deze verjaardag zal je niet gauw meer vergeten.
    Veel plezier verder.

    Pamela

  • 25 Februari 2008 - 07:38

    Geert & Thalita:

    Hoi Lidy,

    Door een computer/ internet storing kon je niet eerder een berichtje sturen ivm je verjaardag, sorry!!
    Maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, zo te lezen heb je een mooie dag gehad.
    Vast een verjaardag om nooit meer te vergeten!!

    Veel liefs Thalita & Geert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 April 2008

Thuis...

05 April 2008

Eef...ben je er nog?

02 April 2008

Geen kikker, maar een kakkerlak!

29 Maart 2008

Lidy....er springt iets in je bed!

22 Maart 2008

Je gelooft je ogen niet!
Lidy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 66880

Voorgaande reizen:

29 Januari 2010 - 26 Maart 2010

Gambia in de herhaling!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: