Lidy...wat doe je?!? - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu Lidy...wat doe je?!? - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Lidy Zuijdam - WaarBenJij.nu

Lidy...wat doe je?!?

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

01 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Een week verder en weer wat ervaringen rijker! Gister hebben we weer onze wekelijkse malariapil geslikt en spontaan beginnen we weer raar te doen. Nou althans ik doe rare dingen. Romy had een beetje vreemd gedroomd, over travestieten. En ik had gedroomd dat Sonja al hier was en dat ze het helemaal niks vond. Kan het me haast niet voorstellen. Nog 1 weekje maar en dan zitten Son en Hen 3 en ook hier (alleen zie ik ze dan nog niet want ze zijn aan het rondtrekken)! Maar vannacht was ik blijkbaar Eva aan het aaien, terwijl ik sliep, zegt ze ineens: Lidy...wat doe je?! En ik had werkelijk geen idee, haha! Moest wel lachen toe Eva dat vanmorgen vertelde!

Gister stond ik ff te praten met iemand en die stelde me voor aan een Gambiaan die in Nederland was geweest. Hij zegt: Ken je All you need is love? Ik zeg ja, zegt ie, heb je het afgelopen kerst gezien? Ik zeg, ja was jij die taxichauffeur? Zegt ie nee dat was een vriend van me, maar ik zat in die grote bus! Haha, das toch ook toevallig!

Ben zelfs op date geweest deze week, nou ja date, zo noemden hun het. Eva en ik vonden het meer een avondje uit!
Was wel heel gezellig hoor, maar nu krijgen we elke dag aanbiedingen om uit te gaan. I want to take you out! En als we dan zeggen dat we gaan slapen, zeggen ze: It's too early to sleep. Jaja, tis goed met je!

Op school zijn een leraar gister ook nog dat ie op zoek was naar een Nederlandse vriendin en of ik niet geinteresseerd was. Ehhh...nee!! En dat snapte hij niet...misschien komt dat gevoel nog! Dat denk ik ook niet! Nou toen vroeg ie of Eva of Romy toevallig niet geinteresseerd was! Nee! Nee! Nee!

Volgende week wordt Independence Day gevierd voor de Nursery Schools. Wij gaan daar ook heen, het is in het stadion. Dus van de week werden we door een kleermaker opgemeten en krijgen we dus een echt uniform! Ook wordt ons haar gevlochten donderdag! Oehhh wat zullen we er mooi uitzien!

Voor de rest hebben we niet veel spannends gedaan...op school zijn de kinderen met 2 leerkrachten het marcheren aan het oefenen voor Independence Day. Wij zitten dan in de klas met de andere kinderen. Alleen luisteren ze niet echt naar ons. Als we boos worden, verstaan ze ons in eens niet meer en als we straf geven, lachen ze ons uit. Overwicht hebben we niet echt dus.... maar t zijn wel schatjes hoor!

We gaan zo maar lekker op het strand liggen, het is vandaag weer absurd heet!

Heb trouwens al een echte rastamuts gekregen, beetje groot, maar wel lekker warm voor bij ons in de winter!!!

Fijne week iedereen, in het regenachtige en stormachtige Nederland!

Kus Lidy oftewel Aissha, mn Gambianaam




  • 01 Maart 2008 - 16:11

    Sylvia:

    he lidy,
    beter laat dan nooit maar nog gefeliciteerd metje verjaardag je kent het wel he nederland druk druk druk.
    maar ik heb wel je verhaal gelezen alleen geen tijd om te berichten.
    maar het is weer weekend dus weer tijd hahahahaha. ik ben blij dat je het zo naar je zin heb. (kom je toch misschien wel met een gabiaantje thuis hahahahahaah.
    nou veel plezier en spannend als son en hen3 komen leuk.

    liefs Sylvia

  • 01 Maart 2008 - 16:45

    Michelle:

    Hihi, wat een leuke droom ;) Hopelijk heb ik daar geen last van als ik die pillen moet slikken :P.. Al die huwelijksaanzoeken, pff.. Laat die Gambianen maar lekker daar hoor ;)!

    Veeeel plezieerrr!

    Kuss Michelle

  • 01 Maart 2008 - 16:54

    Anne:

    Hey Lid! Allereerst (beter laat dan nooit) nog gefeliciteerd met je verjaardag.. Las dat je een erg leuke dag hebt gehad en veel kados hebt gekregen! Ik lees net dat ik niet de enige ben, die het vergeten is;) Die africanen zitten al lekker achter jullie, zo te horen:). Je komt toch wel terug he! Nouja, anders kan je altijd Al you need is love inschakelen;). Erg toevallig dat zij daar ook vanaf weten..
    Het klinkt weer super gaaf allemaal, vooral dat er uniforms voor jullie worden gemaakt. Ben erg benieud naar de fotos! Jullie maken weer genieg mee, in het heerlijk warme Africa, ben jaloers! A.s. moeten we voor de 2e week niet handballen, dus zouden we gaan trainen buiten!! Gelukkig is het alweer van de baan, want het gaat natuurlijk weer regenen.. Dus vanavond gaan we helemaal los, je weer hoe dat gaat he, als je een keer vrij bent van de handbal..

    Veel liefs Anne

  • 03 Maart 2008 - 20:40

    Marloes:

    Hey Lidy/Aissha!

    Ik kreeg de link van Son doorgestuurd. Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt! De kans is dus groot dat je getrouwd terugkomt? Iiiieeeekkk!

    Nog f-ies en dan zijn Sonja en Hendrie er. Lijkt me erg leuk, lekker bijkletsen en ze laten zien waar je nu woont en wat je doet. Doe ze de groetjes als ze er zijn.

    Heel veel plezier en succes!

    Groetjes,
    Marloes

  • 05 Maart 2008 - 17:14

    Tiny:

    Hallo Lidy,
    Wat fijn dat alles zo goed gaat.Ben benieuwd hoe die vlechtjes jou staan.
    Veel plezier daar samen, en tot de
    volgende keer maar weer.

    groeten van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 April 2008

Thuis...

05 April 2008

Eef...ben je er nog?

02 April 2008

Geen kikker, maar een kakkerlak!

29 Maart 2008

Lidy....er springt iets in je bed!

22 Maart 2008

Je gelooft je ogen niet!
Lidy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 996
Totaal aantal bezoekers 66875

Voorgaande reizen:

29 Januari 2010 - 26 Maart 2010

Gambia in de herhaling!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: